Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Berlin fortsättning

Av Ingela - 15 juni 2010 08:47

  

Under onsdagen var vi ett gäng som åkte ut för att titta på olympiastadion från 1936. Åsynen av den mäktiga arenan blev tydligen för mycket för mig för jag snubblade utanför. Snubblade riktigt rejält; Stukade tre fingrar och rejäla skrapsår på ena knät. Gymnastikläraren var dock van vid sådant här och hade en välförsedd förbandslåda och fixade det här. Det var rätt otäckt med allt blod och jag kände mig svimfärdig men det var ju sista dagen så jag redde mig. Nu nästan en vecka senare har jag fortfarande tejpade fingrar och skydd på knät som inte vill läka riktigt men det är i alla fall bättre.

Annars var det inga större missöden. En elev sprang vilse men kom till rätta. En tjej gjorde slut med sin pojkvän och han grät och kräktes men innan kvällen var de ihop igen. På ett rum hittades två flaskor starkcider (det är lagligt att handla från 16 år i Tyskland). Det är väl de incidenter som var. Annars var det jätteroligt och ungarna var jättehärliga. Åk gärna på en sådan resa om ni har möjlighet, det är jätteroligt! Sen är ju Berlin en jättetrevlig stad. Inte så märkvärdig som London och Paris utan jordnära och vanlig. Tyskarna är jättevänliga även om de inte är så bra på engelska.

Till sist kan jag inte undan hålla er denna bild. Först trodde vi att det inte var på allvar men det är det nog. Lägg märke till ryamattan i skjortlinningen!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 11 september 2019 07:56


  De sista åren har jag skrivit mycket sporadiskt här men ibland går jag tillbaka och tittar. Tänk så länge sedan jag började! Tonårsdottern är inte tonårig längre utan vuxen och utflyttad för länge sedan. Sonen är 19 år nu och har tagit studenten o...

Av Ingela - 13 januari 2019 15:03

Så är det dags att ta tag i efterjulvintern! Ett sätt att pigga upp sig så här års är att tjuvstartat odlingssäsongen. Jag brukar göra plats i köksfönstret för lite matnyttigheter. Smörgåskrasse är en lättodlad klassiker som är dessutom är jättegod. ...

Av Ingela - 16 december 2018 12:32


   Just för ögonblicket bså snöar det faktiskt här men när jag tog min promenad igår eftermiddag så gjorde det inte det. Och det är mörkt och blött i de sydsvenska skogarna utan snö! I går hittade jag i alla fall en slemsvamp, en märklig organism s...

Av Ingela - 14 december 2018 22:10

    Om jag fick göra vad jag ville och inte behövde tänka på pengar så skulle jag gå i skogen och ligga på soffan och läsa romaner. Och titta på filmer.    ...

Av Ingela - 28 november 2018 08:21


  Så har rimfrostdagarna kommit hit till södra Sverige. Ingen snö än men ett par minusgrader så här när första advent närmar sig.... Vi går in i midvintern nu och agnarna sållas från vetet. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards