Alla inlägg under juni 2010

Av Ingela - 11 juni 2010 18:07

  

Björnen. Symbolen för Berlin som står lite här och var.

Så i går morse kom vi hem igen från Berlin men jag har varit så trött efter resan och eftersom jag också drabbats av viss personskada (mer om det senare) så har jag inte orkat sätta mig vid datorn förrän nu. Lite längre redogörelser kommer de närmaste dagarna. Vill bara säga att det var ett minne för livet och jag hade så roligt! Ungarna är jättehärliga och vi har sett så mycket!

Där nere var det ca 3o grader varmt och sen kom vi hem till regn och kyla. När sonen såg oss kliva av bussen i shorts och korta kjolar så sa han: "Kommer ni från sommaren?" Trots värmen envisades tyskarna att gå med varma långbyxor och våra tjejer orsakade viss uppståndelse med sina bara ben.

Kul har det varit och extra roligt blir det att vi ska dit igen i sommar!

Av Ingela - 5 juni 2010 14:10

En pausbild från Berlin där jag ska vara de närmaste dagarna.Snart tillbaka igen!  


Av Ingela - 3 juni 2010 16:06

  

Idag sprang jag runt på stan inför Berlinresan och fick plötsligt för mig att jag behövde en svart kjol, inte för lång och inte för kort. Och den ska vara åtsittande och inte vid. Det blev ett jäkla springande innan jag hittade en. Eller det blev faktiskt två för jag hittade en svart jeanskjol också! Jag som nästan aldrig använder kjol och nu blev det två!

Av Ingela - 2 juni 2010 10:27

  

Visst är det märkligt att det kan börja växa mitt i en stenöken. Några frön slår rot och rätt vad det är växer där en planta; Ett litet träd, litet gräs.

När det känns som allra tyngst så får man ett litet leende och allt vänder.....


När vädret var som sämst och vi hade bara 10 grader och halv storm så vände det och idag har sommaren kommit.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards