Alla inlägg den 27 november 2008

Av Ingela - 27 november 2008 20:00

Var tillbaka på arbetet idag igen! Möttes av ett meddelande om inställt sammanträde vilket gjorde att jag kunde sluta lite tidigare som jag egentligen ville! Eftersom Sonen hade musiktimma på fritids fick jag en stund hemma med en kopp varmt te innan jag hämtade honom. Det är en klassiker som alltid sprider lugn. Nu är det mörkt när man går hemifrån och mörkt när man kommer hem. På något sätt är det ännu mysigt att tända stearinljus och mota mörkret. Annat är det i början på februari! Då får man riktigt anstränga sig för att hitta myset i detta! Men då är det ju dags att driva lökar inomhus och att börja så de första fröna inför våren! Varje årstid har sin charm! Men nu är det första advent som är på gång. Vad ska vi göra då? Ta fram stjärnorna. Ta fram elljustakarna. Ta fram ljusstaken för stearinljus som vi inte ska fylla med mossa i år utan med fina stenar från stranden i Kroatien som Sonen släpat hem. Jag ska nog byta till vintrigare, men inte juliga gardiner. Glöggpremiär med pepparkakor blir det nog på söndag. Jag måste ta fram sonens stjärngossenattlinne inför körens konsert den 14 december. Om det nu inte längre är lagom så måste lägga ner det. Var så förutseende att jag köpte ett lite för stort förra året. Förhoppningsvis är det lagom i år.

Sen ska jag ju till Bryssel nästa vecka. Lite spännande men nervöst också!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards