Alla inlägg den 28 november 2008

Av Ingela - 28 november 2008 16:39

Jag trodde att Sonen som nu går i andra klass var så stor att det där med tomten var passé. Att det inte är tomten som kommer med julklapparna på julafton det har han förstått i några år. Jag trodde också att han slutat tro på skogstomten som bor ute i skogen och hjälper djuren. Men när jag kom till fritids idag så stod ett gäng ungar och spanade ut i halvmörkret efter tomten. De tyckte bestämt att de hade sett honom, men han var snabb som blixten! Då gäller det att hålla ansiktet i styr, för det här är allvarliga saker.

Man hade under dagen gjort julfint och hittat ett brev från tomten! Varje fredag fram till jul skulle de hitta paket med saker till fritids! Brevet var undertecknat ”Ekebackstomten” som bor under stubbe nr 7. Sonen vill t.o.m ge sig ut i Ekebacken (ett skogsområde vid skolan) och leta efter tomten.

Jag trodde att Sonen var för stor för det här och blev alldeles paff. Men man får som sagt hålla sig allvarlig och bekämpa alla impulser att skratta. Tonåringen fick också stoppas innan hon undslapp sig ett hånfullt ”Det begriper du väl att det är fröknarna som har skrivit!”

Listan:

  • Adventsmys
  • Glögg
  • Pepparkakor

Sen gäller det att inte tröttna på julen innan den börjat!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards