Alla inlägg den 31 december 2009

Av Ingela - 31 december 2009 14:47

Själv har jag väldigt svårt att hålla reda på åren och det värsta av allt är att hålla reda på hur gammal jag själv är!!! Det brukar lösa sig genom att jag vet vilket år jag är född och att jag (för det mesta) vet vilket år det är nu. För en tid sedan funderade jag över detta (hur gammal jag är) och tyckte det lät mycket. Då räknade jag efter och upptäckte att jag var två år yngre än vad jag hade trott! Det var Makens ålder jag hade haft i huvudet! Det piggade i alla fall upp mig i tio minuter.


Av Ingela - 31 december 2009 14:33

  

Så är det nyår igen! Vi har fått tillbaka ett tunnt snölager och det är några minusgrader. I naturen står det stilla utom vid fågelbordet. Vi fick en kasse dåliga äpplen av min pappa som vi matar koltrastarna med. Nu har ju inte vi så våldsamt kallt här nere, det går att ta sig ut och ta en promenad, annars är det skönast att vara inne! En varm filt omkring sig och en kopp te i handen! Det gäller bara att få sin dagliga dos av dagsljus för hälsans skull! Det gäller att hålla sig vid liv in i februari så kommer ljuset tillbaka och våren är nära!

Vi brukar ha det lugnt i familjen vid nyår men i år har vi en gäst: En kompis till Tonåringen som inte ville följa med sin pappa på något tråkigt besök.  Det är lite smickrande att hon hellre kom hit och att Tonåringen ville vara hemma här. Sonen har haft hög profil när det gäller smällare och har insisterat på inköp men jag vet det brukar bli: Han är jätterädd och vill helst vara inomhus! Lika skönt är väl det!

Själv har jag mitt nyårslöft klart: Jag ska stressa mindre och ta mera hand om mig själv!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards