Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Ingela - 9 augusti 2009 18:29

Lite spontant bloggande efter hemkomsten. Åkte upp till Göteborg i fredags och tillbringade eftermiddagen på Liseberg med en f.d klasskompis till sonen som flyttat upp. Själv är jag inte alls road av nöjesfält och inte blir det bättre av att där är så mycket folk på Liseberg.

Vi bodde på Park Avenue, lyxhotell vid Avenyn, och man fick en vision av Hollywood när vi lämnade bilnyckeln i receptionen och de parkerade bilen.

På kvällen skulle sonen sova över hos kompisen och jag och maken tog en öl, respektive vitt vin i baren (gissa vem som tog vad!). Tonåringen tog en cola. På lördagen var det dags att angöra shoppingen medan killarna intog Liseberg igen. Mycket folk, varmt men inte så farliga köer och en vänlig stämning. Tonåringen gjorde en hel del fynd, jag några färre. När det blev dags för lunch blev det i Köttbullekällaren, som finns kvar efter alla dessa år sen jag flyttat därifrån. Billigt och lugnt.

Sen såg vi några kändisar. Maken såg ju den största när han såg självaste Zlatan på ett utecafé. Själv såg jag MatNiklas, inte riktigt samma nivå.

Sen framåt kvällen blev det konsertdags. Och som sagt det är enormt mycket folk i Göteborg, två Madonnakonserter, jazzfestival och Ulf Lundell på fredagen m.m m.m men väldigt lugnt överallt. Tonåringen hade med oss godis och läsk och några tidningar och slog oss ner på Ullevi för att invänta Madonna. Även om vi satt långt bak så såg vi bra och ingen skymd sikt. Måste beröma arrangörerna för bra service på plats, har varit på andra konserter där det inte alls fungerat lika bra. I övrigt lugnt och städat, lite äldre publik och mycket kvinnor. Jag vet en hel del personer här nerifrån som skulle dit men inte en enda såg jag. Själva konserten: Jag tycker hon är enormt proffsig och det är inte en enda död punkt. Mäktigt är rätta ordet. Två timmars action hela tiden. Hon har varit med mig sen jag var ung och det var stort att äntligen få se henne. Hoppas få vara så pigg när jag kommer upp i hennes ålder som hon är, jag är det inte nu men hoppas bättra mig.

Sen skulle vi därifrån och det blev ju lite stockning när 55 000 människor skulle ut från Ullevi. Vi fick klättra över ett staket bland annat. Och nu visade sig att hotellet var värt sina pengar: Vi hade gångavstånd och vi behövde inte få ut en bil eller ta oss till bussar genom folkmassan. Sen var det lugnt på hotellet eftersom det är så dyrt. Inget spring i korridorerna på natten.

Sen börjar jag ju jobba imorgon men det får jag ta då. Känner mig ändå rätt utvilad den här gången.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards