Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Ingela - 10 januari 2011 11:10

  

Nu börjar skolorna igen och jobbet. Gjorde själv några provdagar förra veckan! Det är ett elände att aldrig få sova ordentligt natten innan första arbetsdagen när man varit ledig! I natt fick jag ca 4 timmar. Tonåringen hade också småångest igår, vilket hon inte var ensam om som man kan utläsa på FB.

Enligt de gamle börjar nu oxveckorna: benämningen på perioden efter trettonhelgen fram till och med fettisdagen. Dessa veckor upplevs oftast som tröga och tunga, därav ox- i förleden. För många utgörs periodens slut av sportlovet och en därefter tydlig ljusare period, företrädesvis om morgnarna. Själv ska jag jobba utan extra ledighet fram till påsk då jag i alla fall får två extra dagar. Sen får jag vänta till slutet av maj för ledighet.

Får väl ha lite småångest idag jag också och ta tag i det i morgon istället att vara positiv.

I övrigt så har snön börjat smälta. Men vi har sådana mängder här nere så det kommer att ta LÅÅÅNG tid. Nu smälter det ju och fryser om vartannat så gator och trottoarer är glashala. Igår kunde man inte ta sig ut överhuvudtaget. Idag är det ju vardag så jag hoppas att man har börjat göra något vid det.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards