Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Ingela - 7 februari 2009 14:00

Februari är rätta tiden att ta in kvistar och driva dem att slå ut. Plommon och körsbär ska vara bra. Al, rönn, kastanj och lönn är också tacksamma. Jag tycker om Forsythia som lyser upp vintern med sina gula blommor, men det har jag inte fått tag i än. Och blåbärsris!

Ta kvistarna i blidväder och låt dem inte stå i torr luft eller intill ett element. De ska ha kallt vatten som man byter då och då, samtidigt spolar man av skaften. Det finns olika knep som att de först ska ligga någon dag i varmt vatten i badkaret eller att de ska svepas om av en plastpåse men jag vet inte riktigt om de funkar.

Idag var jag ute i vår regntunga skog och plockade lite blåbärsris som jag tog in. Först kommer små späda blad och därefter små skära, lyktlika blommor. De är jättefina i all sin enkelhet! Och jag svepte faktiskt en plastpåse över dem så får vi se om det påskyndar det hela.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards