Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Ingela - 23 februari 2009 07:48

Såg att inlägget jag skrev igår inte kommit med så jag skriver lite igen. Vi har fått mera snö här i Sydsverige och snön smälter och fryser, smälter och fryser. Allt täcks nu av ett ispansar som tar jättelång tid på sig att smälta.

Det gör det jättesvårt att vara ute och gå som jag älskar. Den enda fördelen är att snön faktiskt gör det ljusare, ljus som vi så väl behöver. Vädret och väglaget gjorde det tyvärr till en orörlig helg, men jag var så trött så jag somnade ändå i gårkväll. Vaknade dock i vargtimman i morse, med efterföljande trötthet.

Usch, det var mycket som var negativt här. Det ska vi inte vara utan det finns lite att se framemot. En ny härlig arbetsvecka med trevliga arbetskamrater t ex. Det blir lite ljusare för var dag. Och för varje dag kommer vi närmare påsklovet när jag ska vara ledig. Snart är det dags att börja så en del kryddor och grönsaker så de får stå i fönstret och växa till sig. Snart är det också dags att byta ut gardiner, filtar, kuddfordral och annat därhemma mot vårversionen, äntligen! Hur mysigt det än är att sitta under en filt i soffhörnan med tända ljus så längtar man till ljuset.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards