Alla inlägg den 12 september 2009

Av Ingela - 12 september 2009 15:50

Av olika anledningar har det blivit lite si och så med bloggandet på sista tiden men nu ska det bli bättring! Roligt att se att många har fortsatt följa mig och kommit in varje dag fast det inte kommit något nytt.

I dag var jag ute på power-walk i morgonstunden (nåja halv nio) och det var den första morgonen som jag frös om händerna, det var ca 10 plusgrader. Jag är väldigt frusen om händerna och saknar ibland handskar mitt i sommaren. Det är väl dags att börja tänka på det, åtminstone om mornarna.


Satt och läste en bra stund i trädgården nu på eftermiddagen och det var en så härlig efter-sommar, förhöst stämning. Än är det lite sommar och faktiskt riktigt varmt och löven är gröna här i söder. Men samtidigt är det en kylig underton i luften. Snart är det dags att bli höst! Och då ska vi göra höst här hemma också, byta gardiner och sätta fram ljus och lägga fram filtar. Snart!

     


Grannen har två katter som vi brukar vara kattvakter åt. Den ena är vår älskade Tussan som är hos oss nästan varje dag. Den andra är hankatten Simba. Han är en vandringskatt som ger sig av en vecka då och då, oftast till deras gamla adress. Nu var katten borta i fyra veckor innan han kom tillbaka! Det är inte helt ovanligt att särskilt hankatter gör så och är borta mycket länge, ibland i år. Nu är i alla fall Simba tillbaka, lika fet och välnärd som vanligt så han har haft det bra i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards