Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Ingela - 7 oktober 2010 08:45

  

Hösten tränger sig på…..

Nu kan man inte förtränga det längre, den mörka årstiden kommer.

Idag är det Birgittadagen och det ska ju vara Brittsommar men här regnar det lite lätt. Men det är ganska varmt 11-12 grader.

Regn och blåst gör det kulet ändå.

Min hemska förkylning är inne på tredje, eller om det är fjärde veckan. Jag är fortfarande snuvig och täppt och har lite ont i bihålorna. Känns som om jag kommer att få dra på detta hela vintern.

Idag är Sonen på orientering i rusket. Han vill ändå inte klä på sig ordentligt. Ända sedan han var bebis har han alltid velat vara tunnklädd. Jag minns när han var 1½ år och skulle börja dagis. Det var i september och han hade sprungit en hel sommar barfota och barbent. När det sen blev lite kallare och vi skulle få på honom långbyxor och strumpor så slogs han för sitt liv. Han hade glömt vintern och kölden. Förra vintern ville han helst gå i sina gympaskor trots minusgrader och mycket snö. Nåja, så kallt är det inte utan att han överlever.

Tonåringen orienterade också häromdagen, också hon tvångsvis via skolan. Att hon skulle vinna var ju helt uteslutet så då kunde man lika gärna ta det lugnt. Tjejerna hade fika med sig i skogen och myste med varm choklad. Hon hade i alla fall kul men så många kontroller tog hon ju inte.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards