Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Ingela - 11 oktober 2010 08:58

   Igår gick vi en lång härlig promenad runt stan, Maken, Tonåringen och jag. Solen sken och det var lagom varmt.

Vi såg två personer som jag undrar om de var på väg till ett live eller om de bara var lite annorlunda i största allmänhet.

Först såg vi en person i 20-årsåldern med stora byxor, gubbkeps, vit skjorta och slips och en sådan där kort vid rock. Dessutom glasögon och stora framtänder. Tonåringen och jag tittade på varandra när vi passerat och jag funderade lite om han möjligen var på väg till ett 30-talslive eller möjligen 40- eller 50-tals?

En stund senare mötte vi en person, också i 20-årsåldern, i en lång, brun rock. Den liknade närmast en munkrock med huva och allt. Möjligen var det en ovanligt ful badrock. Man såg att han hade vanliga byxor under. När vi passerat honom så sa jag det att där har vi en till som är på väg till ett live: Ett medeltidslive den här gången. Kanske hade han rollen som den onde munken.

Ja, vem vet. Antingen var det live eller också var de bara lite annorlunda i största allmänhet. Och det kan man väl få vara.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards