Alla inlägg under december 2009

Av Ingela - 15 december 2009 16:05

Så har det snöat i även här i Sydsverige. Och visst är det vackert och visst blir det ljusare men jag är kluven till det här med snö. Hade det bara blivit liggande så hade det varit bra men nu smälter det efter någon dag eller två och precis innan det helt har runnit bort så är det köldgrader igen och landskapet täcks av ett ispansar. Sen kan det snöa igen efter någon vecka och hela proceduren upprepas. Usch!

Men snölyktor ska jag i alla fall försöka hinna med!


  

Av Ingela - 13 december 2009 10:15

  

Vi har haft den första frosten här nere i Sydsverige i natt. Nåja, inte så där jättekallt, någon enstaka minusgrad. Lite speciellt i alla fall att gå på de frusna löven, en speciell känsla är det.

Igår var jag på Skatetävling med min son i en ouppvärmd, utkyld skatehall. Jag blev så genomkall så jag fick lägga mig i ett varmt bad för att få upp temperaturen. Vintern är här!

Av Ingela - 13 december 2009 10:09

  

Nu är mina barn så stora så det är något år sedan vi var på ett lussetåg. De har sitt i skolan uatan vår inblandning. Det var ett sjå under några år det där att få allt klart. Sonen har slutat i gosskören och vi har inte längre hans föreställning att tänka på. Tyvärr för det brukade vara en inledning till julen för vår del.

Idag sov vi länge allihopa och tog lussebullar till frukost utan sång. I eftermiddag blir det lite lussefika här bland grannarna på gatan.


Av Ingela - 12 december 2009 12:54

  

Nu står min engelska fruktkaka i ugnen!!! När den svalnat ska jag vira in den i folie och sen får den stå i kylen och mogna fram till jul.

Sen är den jättehållbar och det har hänt att vi ätit den in i februari!

Recept här.

Av Ingela - 10 december 2009 17:43

  

Idag gjorde Sonen och jag ett litet enkelt adventspyssel när han kom hem från skolan. Först gick vi ut i skogen och hämtade 5 raka pinnar, lika långa. När vi kom in så band vi ihop dem till en stjärna med grova snören som bilden visar. Det enklaste är ofta det bästa!

Av Ingela - 9 december 2009 13:00

  

Nu har vi haft en ganska lång period med sydsvenskt vinterväder när det är som bäst, eller sämst, vilket man nu föredrar. Fyra-fem plusgrader, helmulet ibland småregn. Visst längtar man efter solen, allting känns lättare då. En enda solig dag så man kunde ladda batterierna. Bättre men kallare äder lär vara på väg, vi hoppas på det.

Annars så går julförberedelserna lite på halvfart. Har svårt att komma på presenter till Tonåringen. Hon är ju mest intresserad av smink och kläder och där vet hon ju bäst själv vad hon vill ha. Får försöka komma på något annat.



Av Ingela - 7 december 2009 12:39

  

Så har jag då äntligen varit och sett New Moon tillsammans med min dotter (2:a gången för hennes del). Det är väl inget konstnärligt mästerverk men visst var det mäktigt att se. Och visst förstår jag alla tonårstjejer som bara älskar filmen. Nu har den ju gått några veckor och de allra största fansen har ju redan hunnit se den en gång. På denna visningen var rätt många vuxna (föräldrar?). Jag hade gärna varit med och hört när fansen skriker av glädje när filmen drar igång och sitter och gråter under den och lever sig med. Det skapar stämning. Frågade tonåringen om jag får följa med på premiären av Eclipse men hon nobbade det. Vill inte gå med mamma.

Av Ingela - 6 december 2009 13:25

Igår eftermiddag lämnade vi sonen i Skatehallen, hans nya stora intresse. Vi är så glada att han hittat ett intresse som också involverar fysisk aktivitet. Sedan så är det så väldigt bra stämning i Skatehallen; De äldre hjälper de yngre och lär dem. Där finns alla åldrar från 7-8år och uppåt. Tyvärr få tjejer.

Medan han skatade så gick vi en promenad på stan. Julskyltat

, mycket folk och pyntat. Handlade inget men tittade mycket. Blev ganska mysigt ändå.

I eftermiddag ska jag och Tonåringen se New Moon, andra gången för hennes del. Jag vill gärna se filmen eftersom Twilightsagan är en så viktig del av hennes liv. Jag vill veta vad det är och känna mig delaktig. Hoppas på mycket fina bilder och bra musik.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards