Alla inlägg under september 2009

Av Ingela - 6 september 2009 20:28

Gårdagskvällen tillbringades med kräftskiva på området där jag bor. Det blir väl den sista för året antar jag. Det är mycket småbarn så det var som vanligt lugnt och trevligt och väldigt lite alkohol. Sången gick dock trögt. Sällskapet upplöstes när alla skulle in och se sista halvleken på fotbollslandskampen.

Tidigare på dagen hade jag besökt en trevlig konstutställning. Se här.

Idag skulle min son på ett kalas och då passade vi andra på att gå en promenad och sedan gå på pizzeria. Jag vet inte vad det är med köpepizza. Äter man det då och då så är det rätt OK, men blir det ofta, som t ex under semestern, är det äckligt. Men på vissa verkar det vara snarast beroendeframkallande. Jag har själv sett grannar komma med pizzakartonger ett par gånger i veckan. Jag hade aldrig pallat.

Av Ingela - 4 september 2009 08:57

Regnade stora mängder större delen av dagen igår men nu verkar det klarna upp. Sonen hade varit på "Kick-off" med skolan och var alldeles dyngsur. Otur med vädret helt enkelt.

Eftersom han är stor (9 år) så vägrar han naturligtvis att ha gummistövlar och regnkläder och jag har slutat lägga pengar på det. Det är helt enkelt meningslöst eftersom han aldrig använder det.

Jag kan inte låta bli att tycka det är lite skönt med hösten i alla fall eftersom det är kravlöst. Man kan ägna sig åt innesittarliv med gott samvete. Däremot har jag svårt för februari-mars när det fortfarande är mörkt och man tröttnat på levande ljus och vill ut.

Av Ingela - 2 september 2009 09:18

Nyponen mognar och lite höstkänsla är det fast vi har det varmt. Inatt höll regnet mig vaken, fast det är ändå mysigt. så länge man är inomhus vill säga.

Även Tonåringens skola har börjat efter det inledande lägret och hon är så trött på kvällarna. De arma tonåringarna har ju sovit hela förmiddagarna så det är en tuff omställning.

För Sonen rullar det för fullt med både aktiviteter och skola. Känner att där är några grejor för mycket för honom. Och för oss. Måste titta på det.

Själv har jag en tuff arbetsperiod framför mig och jag känner mig inte riktigt på hugget. Har inte riktigt kommit igång efter semestern och sover illa igen. Så är det väl många som har det lite till mans.

Ovido - Quiz & Flashcards