Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Ingela - 6 januari 2009 17:05

Idag på trettondagen har vi plockat undan alla julsakerna och slängt ut granen. Jag hittade också lite starkvinsglögg och det ska vi ta ikväll för att ta ett definitivt farväl. Sen är det bara att bita i det sura äpplet och kasta sig rakt ut i vardagen! Vi hade gäster igår kväll så det blev lite sent, men trevligt. Vi åt lasagne med ett härligt italienskt rödvin!

Idag bytte jag också ljuslyktor och satte fram några ljusa, vintriga! Sen sådde jag lite smörgåskrasse för att lite, lite tjuvstarta våren. Snön ligger faktiskt fortfarande men det tråkiga är på väg att hända att det smälter lite grann och sedan fryser i omgångar. Om några dagar har vi säkert ett ispansar som täcker landskapet och framför allt trottoarerna där jag går. Jobbigt, jobbigt! Snön gör sig många gånger bäst inifrån vardagsrumssoffan!

Nu är det många, många vardagar kvar tills ljuset kommer åter och det gäller att härda ut. Det är egentligen inte förrän alla hjärtans dag och sen fastlagen som det blir ordentligt ljust. Tills dess får vi övervintra med goda viner, god mat, goda varma teer.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards