Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Ingela - 25 januari 2009 15:56

På söndagen brukar vi ha lite mera tid på morgonen och kokar ägg till frukost. Ibland bakar vi något snabbt också för morgonmackan, ibland blir det bara rostat bröd. I fredags fick vi leverans av ekologiska frukter och grönsaker så idag fick det bli nypressad grape/apelsinjuice till ägget. Jättegott!! Det gör verkligen skillnad med de ekologiska frukterna och grönsakerna, de smakar som jag minns att det gjorde förr. Det där med nypressad juice är en stor lyx, som tar lite tid men ger mycket.

När vi kom tillbaka från söndagspromenaden kokade jag jordgubbskräm eftersom jag hittat en påse jordgubbar i frysen från i somras. Härligt med sommarsmak mitt i dystraste vintern!

Av Ingela - 25 januari 2009 15:53

I går insåg jag att jag hade glömt det där med efterrätt och svepte snabbt i hop en enkel fruktsallad:

  • Ett äpple
  • En apelsin
  • russin
  • lite flyttande honung, det går bra med annat sötningsmedel också, t ex lite vaniljsocker
  • En klick vaniljglass.

Vi hade inga nötter hemma men det hade passat bra till.

Vi var alla fyra mätta efter kvällsmaten så en lite portion passade bra. Så enkelt och så bra resultat.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards