Alla inlägg den 13 december 2008

Av Ingela - 13 december 2008 18:31

 I morse vaknade vi till TV.s Luciasändning där de sjöng på bredaste Malmödialekt. Härligt!


Idag har jag också bakat min engelska fruktkaka. Den verkar ha blivit bra men vi vet ju inte förrän julafton när vi plockar fram den igen! Årets julbak, det enda jag behöver göra!

Idag har också bostadsrättsföreningen haft Luciafika, ute! Den sydsvenska vintern med 2-3 plusgrader, jämnmulet och snålblåst håller i sig. Det var ren tur att det inte regnade!

Nu när det är Lucia så kan man plocka fram lite julgrejor men bara lite! Jag har plockat fram lucian och stjärngossen och tomten. Tog en bild på stjärngossen för den är finast!

I år har jag delegerat en hel del till maken. Eftersom han jobbar hos en leverantör till bilindustrin så har han redan gått på långledighet! De måste få ner lagren och därför är alla hemskickade. Han får lite mer än vanligt att göra.

I morgon har vi årets julupplevelse! Sonens Luciakonsert med sin kör i kyrkan!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards