Alla inlägg den 17 december 2008

Av Ingela - 17 december 2008 13:42

Lite julstämning börjar det bli även på jobbet, idag var det grötlunch. Sen gör folk så gott de kan med små dekorationsgranar och tomtar på sina arbetsplatser. Sen snurrar det ju upp sig lite i tempo för det är mycket som ska bli klart.

Torsdagen den 18 december ska jag i alla fall vara ledig för att få lite gjort och för att mamma fyller år. Jag ska gå på systemet, handla blommor och lite annat och få upp julpynt förutom granen. På senare år har det blivit lite mera lagom med saker uppe. Jag minns min svärmor när hon levde, hon hade en tomte på varenda ledig yta.

Det är konstigt det här med julen. Sällskapsliv och aktiviteter snurrar i ett snabbt tempo samtidigt som man egentligen vill gå i ide så här års. Umgås med sina närmaste och ta det lugnt och ha det varmt och gott inomhus efter en vinterpromenad. De år vi haft de lugnaste och enklaste jularna har varit de bästa!

Några kollegor till mig som är ungkarlar fantiserade om att de skulle hyra en stuga i fjällen, ta med sig en trave fryspizzor, några backar öl och en kasse actionfilmer. Hyrde de stuga tillräckligt nära en pizzeria så behövde de inte ta med sig några fryspizzor. Själv skulle jag kunna tänka mig julen i en stuga med några bättre viner, förberedd mat (inte fryspizzor) och en kasse med trevliga komedier. Men hos oss är det barnen som är mest julkonservativa så det tar nog ett tag innan jag kan förverkliga detta.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards