Alla inlägg den 18 december 2008

Av Ingela - 18 december 2008 16:39

Först: Det vackraste som hänt idag. Sonens lilla vackra hjärta som han gjort på fritids. Så enkelt och så vackert. Det är inte direkt juligt men mera vintrigt, trots att vi har förlängd höst och ingen vinter här nere. Lite kargt men ändå vackert.

Idag har jag haft semester för att ordna lite klappar och julblommor och för att plocka fram julsakerna. Jag brukar göra så här och det blir lite lugnare. Sen plockade jag fram julbockar och andra julsaker medans grannens katt höll mig sällskap. Men vackrast var nog ändå Sonens hjärta.

Sen kan man slå sig ned vid bordet med den röda duken och känna doften från hyacinter och apelsiner med nejlikor och snart är det jul. Vi har ännu inte någon gran, men eftersom de andra är hemma nästa vecka medan jag arbetar så lär den väl vara klädd redan den 22:e! Egentligen ska den vara klädd den 23 på kvällen. Men det där håller ju på att ändras. Jag har en granne som haft granen klädd i flera veckor.

Tonåringen har gjort sin sista skoldag för terminen och är jättetrött efter en händelserik höst. Sonen går i skolan även på fredagen men han är pigg som alltid. Vi vuxna är väl lite halvtrötta också som alltid.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards