Alla inlägg den 5 april 2009

Av Ingela - 5 april 2009 13:38

Idag är det Palmsöndag och vi går in i stilla veckan. För att påminna om de palmkvistar som Jesus hälsades med så tog man i sydliga länder också in palmkvistar och prydde hem och kyrkor med. I vårt land är det ju inte möjligt så här tog man in t ex björkris och annat som fanns till hands. Själv ska jag ju också ha min egna stilla vecka genom att vara ledig! Har inte haft påsklov sen jag gick i skolan. I fredags blev jag tillfrågad om vad jag skulle göra och citerade min dotter: "Så lite som möjligt".

Mitt påskgräs sådde jag för någon vecka sen och det har som synes blivit högt och vackert. Jag fick inte tag på prydnadsgräs utan sådde kattgräs i stället. Det är lite grövre men fint på sitt eget sätt. Idag har jag också tagit fram ett sparsmakat urval av vårt påskpynt, främst koncentrerat till kök och hall. Jag tog också ett djupt andetag och slängde ut papperspynt som ungarna gjort för länge sedan och som nu var trasigt. Ris har vi sedan någon dag, eftersom Sonen kom hem med pynt redan i torsdags. Ska försöka få in påskstämningen i veckan, ta det lugnt, börja så lite saker, läsa. Ska jag vara ärlig så hoppas jag på en dag med riktigt skitväder så att jag kan vara inne med gott samvete. Imorgon är det i alla fall besök på företagshälsan trots semester sen frisör och bibliotek.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards