Alla inlägg den 7 april 2009

Av Ingela - 7 april 2009 20:20

Har varit en bra dag idag. Det började med att jag somnade om när maken gått upp och gett sig iväg. Bara det så håller man sig pigg resten av dagen. När jag ätit frukost och klätt mig gick jag en kortare morgonpromenad. Ägnade sedan några timmar åt min distanskurs med avbrott för förmiddagste. Jag lagade lunch, idag potatissoppa med smörgås till mig, Tonåringen och Sonen. Sedan var det trädgårdsarbete igen, vi sådde persilja och tomater. Jag gjorde sedan iordning en enkel fika åt mig och sonen och vi åkte ut till ett strövområde vid havet där vi gick en kortare promenad och fikade. Där vimlade det av vårtecken, bl.a är myrorna i full gång. Se bild nedan, När vi kom hem igen blev det lite avslappning och läsning innan det var dags att laga kvällsmat. Ikväll har jag varit på ett step-up pass medan de andra tränat karate. Det är precis så här jag vill ha mina dagar, lugna och utan stress men hyfsat strukturerade. Jag trivdes så bra när jag var föräldraledig när dagen delades upp av sömn och mat, Jag var luspank men det löste sig.

Min tonåring har tillbringat dagen med att sola på baksidan och med att läsa om "Så länge vi båda andas". När sonen inte hjälpt mig har har legat på soffan och tittat på film eller lekt med en klasskamrat.

Imorgon blir det genast mera snärjigt när jag bokat upp mig på ett yoga-pass.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards