Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Ingela - 10 februari 2010 13:12

   Nej, nu har vi snöoväder igen! Och vi som är så trötta på snön! Den är väl helt OK när den ligger ute i skogarna och i skidbackar men på gator och trottoarer blir det inte kul. Särskilt inte här i söder där snön smälter och fryser och till slut bildar ett ispansar. Idag på min lediga dag tog jag en promenad på morgonen medan det ännu var uppehåll och köpte tulpaner och krokus i kruka för att pigga upp mitt köksfönster. I år är det långt tills dess vi ser dem i rabatten, en halvmeter snö eller mera under högarna ska smälta först.

När jag tagit min middagslur och kom ner så blev jag chockad, himlen hade öppnat sig och snön bara rasade ner. Så jag ska försöka hålla mig inomhus idag. När sen sonen kommer hem så ska vi baka våfflor.

Jag har börjat planera för vårens odlingar. Vi ska skaffa ett par pallkragar till och utöka arealen. Jag har köpt fröer som kommit: mangold, grönkål, rädisor, persilja, olika sorters sallad. Och sen asiatiska grönsaker att så senare i sommar. Roligt att tänka framåt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards