Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Ingela - 21 maj 2009 18:58

I går var jag så trött när jag gick från jobbet var jag så fruktansvärt trött som jag aldrig tror att jag har varit förut. Är hemskt sliten efter denna arbetstopp. Ber om nåd och orkar inte mer. Vaarit ledig idag men är där imorgon , hur det nu ska gå....

Nu har vi  "den vackraste tiden" och liljekonvaljer och tom syrener blommar, men man är så trött för det är inte bara den vackraste tiden utan också den brådaste. Fullt jämförbar med adventstiden i allt som ska klaras av.

Idag har jag varit helt avslagen och det jag gjort som har varit mest aktivt är marmeladkoket, se nedan. Vi gick en längre promenad hela familjen utan att barnen klagade eller bråkade.

I Sonens skola har de en tävling om längsta maskrosen och vi letade ivrigt allesammans. Till slut hittade Tonåringen en som var närmare en meter.

Man skulle ha fler "mitt i veckan helgdagar". Det var enormt välbehövligt.

Av Ingela - 21 maj 2009 10:52

I dag gör jag rabarbermarmelad. Gott och avstressande att jobba med!


  • 500 g rabarber, skalade och skivade i småbitar
  • 1 citron, skuren i stora skivor om du ska ta bort den sen, i små om du vill ha dem kvar.
  • 6 dl strösocker
  • ½-1 msk malen ingefära

Jag brukar också ha i Atamon och Melatin, dosera enl förpackning.


Varva rabarber och citron med hälften av sockret och låt det safta sig över natten, eller dagen. Låt koka upp och koka i 20 minuter. Om du vill kan du nu ta bort citronskivorna. Tillsätt resten av strösockret. Låt koka ytterligare 15 minuter. Rör ner ingefäran som först rörts slät i en aning vatten.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards