Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Ingela - 24 maj 2009 18:16

Som jag skrivit tidigare har jag länge haft allvarliga sömnbesvär. Jag har fått rådet att arbeta med avspänning och lugna träningsformer och egentligen skippa all konditionsträning. Jag ska medvetet försöka att minska stressen så mycket som möjligt.

Efter ca 1½ månad med en halvtimmas avspänning varje dag och också en stunds stretchövningar och nedbantad konditionsträning (helt kan jag inte sluta) så har jag märkt en viss effekt. Jag vaknar fortfarande lika mycket på natten men jag somnar lättare om. Så det är faktiskt rätt så stor skillnad.

Egentligen skulle jag väl inte ha det jobb jag har som ställer till det här. Jag skulle inte behöva hålla på med en massa avspänning och liknande, jag skulle ha ett lugnare jobb. Kan man tänka på att byta bana när man är 40+? Jag vet inte, varför inte...

Annars har jag mest varit trött denna helg efter arbetstoppen men lite plantering har det ändå blivit. Upptäckte varför salladen inte grodde i den ena pallkragen: Katten har hittat den platsen under fiberduken och låg där och myste.

4 veckor till semestern: Porec Kroatien!! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards