Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Ingela - 8 januari 2010 15:46

  

Idag har det varit en härlig vinterdag, lite för kall för att göra traditionella snölyktor dock. Snön är inte "kram" som vi säger. Då brukar vi göra "spanska snölyktor". Vi gräver ut snön som en vulkan och sätter ett litet ljus i. Min erfarenhet är att ljusstumpar fungerar bättre än värmeljus som aldrig håller särskilt länge ute.

Idag har det varit fullt ös vid fågelbordet med jag vet inte hur många arter. En professionell fågelskådare tycker väl inte att detta är någonting. Själv har jag sett något som jag tror är bergfink för första gången. De har väl drivits söderut av kölden.

Barnen har fortfarande lov. Tonåringen kom hem pigg och glad i morse från ett LAN. Efter några timmars sömn gav hon sig i kast med ett skolarbete. Sonen har vad jag förstår legat hela dagen på soffan och spelat och tittat på film.

Jag fick med mig båda två på en kortare promenad till biblioteket i solskenet och kölden, Det var väl dagens motion för dem. Nåja, snart börjar skolan igen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards