Alla inlägg under december 2008

Av Ingela - 6 december 2008 13:30

Helgen börjar på fredagkvällen som maken och jag brukar inleda med ett träningspass på gymet. Barnen klarar sig numera själva den stunden. I går somnade Maken, Sonen och jag framför "Resan till Mars" på kunskapskanalen som Sonen vill se. Vi vaknade lagom till slutet och Sonen bars i säng. Sen blev det en liten fredagswhisky med choklad från Belgien för Maken och mig.

När jag var ledig efter hemkomsten från Bryssel så gjorde jag också iordning lite mat för fåglarna. Jag har fått ett litet fågelbord av mina föräldrar som jag hängde upp i ett träd. Sen hängde jag upp några talgbollar. Det är ju en del som slår på riktigt stort här men tidigare år har vi nöjt oss med talgbollar. I år kommer fågelbordet till med lite frö. Sen lägger jag ut lite russin till koltrastarna som bor i vår vildapel.

Så här års är det inte ljust förrän efter 8 och börjar mörkna redan vid 3. Vid närmare eftertanke är det aldrig riktigt ljust. Det enda sättet att mota det är med mera ljus och tänka att det bara är några veckor kvar innan det vänder!

Av Ingela - 4 december 2008 18:42

Var tillbaka hemma efter Brysselresan vid ca 23.30 igår kväll, tog en macka och stöp i säng. Allt gick väl egentligen rätt bra, men man kommer hem uttröttad och med dålig mage. Jag hade redan bestämt mig för att vara ledig idag och vila mig i form igen! Skönt att slippa dessa eländiga jobbiga flygplatser med ständiga kontroller och bara komma hem.

Lite småkul var det att vara bland dessa eu-byråkrater och se sig omkring. Tänkte mest att jag borde rekommendera min singelväninna att söka jobb därnere. Hur mycket ensamma karlar som helst i 40-årsåldern! Det kändes lite speciellt att slå sig ner i konferensrummet och ta på sig hörlurarna för tolkningen och känna sig lite som Carl Bildt. På något sätt kändes det också lite overkill att resa så långt fram och tillbaka för några timmars konferens. Men så gör man inom eu. Man kan bara få informationen på detta sätt! Låter som att där är för lite svenskar och för lite svenska kvinnor framförallt! Vi har fått lära oss effektivisera! Men jag ska inte vara svenskt tråkig utan visst finns det fördelar med personliga kontakter.

Det var roligt att studera tolkarna. De italienska gestikulerade hela tiden! Så fort de började prata så började de veva! En tråkig tysk orkade jag inte lyssna på utan jag satte på italienarna istället. Det lät bättre.

I matsalen var brickorna jättestora för man skulle ju få plats med allt förrätt, huvudrätt, efterrätt, vin och glas, ost och frukt och allt! Konstiga mattider har dom men jag hade extra proviant med mig.

Maken sa när han såg bilden: ”Det ser ju ut som vilket skitmöte som helst!”

Av Ingela - 2 december 2008 07:48

Det får bli som det blir, nu när det inte blir som det skulle.


Nu när jag ska resa iväg och inte fått en blund i ögonen i natt.


Hispig inför Bryssel

 

Ska till Bryssel idag och det känns hispigt. Har planerat och förberedelsepackat i helgen.

Först åker vi tåg till Kastrup och sen flyg till Belgien. Dagen efter deltar vi i en EU-konferens och åker hem SAMMA DAG! Tåget anlöper Karlskrona halv ett på natten! Det blir nog inte så många timmar på jobbet dagen efter, i alla fall inte effektiva timmar. Hoppas man kan handla lite julklappar i taxfreeshopen i alla fall. Jag tänkte vara effektiv och inte checka in något den här gången och det är ju lite svårt för oss damer. Eftersom man på grund av bombskräck inte får ta något flytande med sig så blir det ju svårt för oss som har ett antal olika sminksorter, hårspray, tandkräm mm. Och allt ska ner i små burkar som sen ska rymmas i en enliterspåse. Hade man kunnat ha tio olika påsar så hade det varit lättare, men du får bara ha en påse.

Sen är det ju all oro att inte tåg och flyg ska funka, inte att det ska störta eller så men att det ska vara försenat. Att min engelska och franska är ringrostiga det får de ta. Det är många andra som är dåliga på språk där! Jag var i Stockholm några dagar tidigare i höstas och då hade Maken en detaljerad lista att hålla sig till, men det känns överdrivet nu, han klarar det säkert.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards