Alla inlägg under januari 2009

Av Ingela - 22 januari 2009 20:15

Jag läste det ordet idag; efterjulvintern. Det är den tid vi är i nu. Om någon vecka är vi inne i februari och sedan är det bara ytterligare några veckor till Alla hjärtans dag.

Redan nu märker vi hur det är ljusare på eftermiddagarna. Äntligen!


Sen kom jag att tänka på några ord av Winston Churchill:

Jag har haft mycket bekymmer i mitt liv, mest för sådant som aldrig inträffat.

De orden kan vara bra att plocka fram om det känns oroligt.

Av Ingela - 21 januari 2009 15:49

Visar en bild på min lilla julros som blommar mitt i vintern. Den var knopp redan innan jul och nu har den slagit ut. Det är andra året jag har den och det är lika roligt i år som förra året att ha något som blommar nu!

Snödropparna har faktiskt antydan till knopp så med lite tur kan de komma i februari om mildvädret håller i sig! Det är roligt att se till att alltid ha något på gång i trädgården, även om det inte blir så mycket i januari.

Annars sov jag faktiskt bra i natt för en gångs skull. En paradox som jag har lagt märke till är att ju bättre man sovit, ju tröttare är man när klockan ringer. Man kanske väcks i fel fas, jag vet inte...

Av Ingela - 20 januari 2009 09:03

Idag lämnar George Bush presidentposten efter 8 år och det är ett skäl så gott som något att se framåt.

Av Ingela - 19 januari 2009 17:51

För en som långsamt håller på att ta sig tillbaka från en jobbig förkylning var det jobbigt och tungt på arbetet idag. Barnen brukar få en feberfri dag men sig själv är man inte lika noga med! Maken kom och sa att de diskuterat nya varsel i ledningsgruppen idag så det är bara muntert.

Jag råkade få se en artikel om om att det inte bara är jag som tycker det är tungt. Det är tydligen väldigt mycket elände just nu: Dåligt väder, långt ifrån jul, långt till lön, brutna nyårslöften och till råga på allt finanskris. Det kan vara den värsta deppardagen på åratal.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4215574.ab

Man råder folk att göra något roligt som att se en film. Själv har jag hittat en chokladkaka i kylskåpet och ska se David Attenborough på TV ikväll och ta ett fotbad. Man får glädjas åt det lilla.

Blue Monday kommer av New Orders klassiska, deppiga 80-talshit.

Av Ingela - 18 januari 2009 09:23

Jag är så förskyld! Näsan rinner och är täppt samtidigt. Jag har ont i huvudet och hostar. Totalt utslagen! Tur i oturen att det är helg så att jag kan vara hemma och ligga på soffan och vara sjuk i lugn och ro. Jag jobbade i fredags och det var på ren vilja. Men lite kunde jag uträtta i alla fall. Jag blir i alla fall inte sämre längre så kulmen har väl passerat. Men det är väl så med förkylningar, man ska bara vänta ut dem.

Annars har vi nu någon minusgrad och ett tunnt, tunnt snö eller frosttäcke på marken. Det är ju först någon vecka efter nyår som vintern börjar här hos oss i söder, om det blir någon vinter. Nu får det bli en ytterst begränsad utevistelse denna helg, inte mycket annat att välja på.


Av Ingela - 15 januari 2009 19:47

Idag har jag jobbat länge och då är man ju trött på ett helt annat sätt än när man går hem halv tre. När alla kommer hem sent så ska ju allt göras på en gång och det blir snärjigt att hinna. Jag förstår varför jag egentligen inte vill jobba några långa dagar alls.

En förkylning som cirkulerat på skolor och arbetsplatser har nu fått grepp om mig och jag har ont i halsen och känner mig ruggig. Hade tänkt träna men det får vara denna vecka. Kurerar mig med varmt örtte och honung istället. Nu är det snart helg igen och man funderar på vad vi ska göra för att muntra upp oss. Ett semestervin kommer fram, efterrätt på lördag kväll. Det är mycket och oredigt på jobbet just nu så man måste tänka på det roliga emellan. Att ta en dag i taget är viktigast just nu!

Av Ingela - 14 januari 2009 19:08

Hittade infryst fläderblomssaft idag när jag letade efter något annat i frysen. Jag plockade genast fram den så att den skulle tina till imorgon. För att få sommarsmak på sin morgonyoghurt kan man hälla i någon matsked outspädd fläderblomssaft och röra om. Ett enkelt sätt att flytta sig tillbaka till högsommaren. Flädersaft finns också att köpa men det är såklart roligast med den man gjort själv.

Av Ingela - 13 januari 2009 16:04

För oss som tycker om att odla nyttigheter är detta en tung säsong men det är kul att så smörgåskrasse och få en påminnelse om att våren kommer tillbaka i alla fall. Det är jättelätt!! Jag tycker det är bäst att så på bomull men man måste komma ihåg att vattna!

Jättegott och nyttigt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards