Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Ingela - 2 juli 2009 18:41

När flädersaften är färdig kan man göra marmelad:

 Fläder och citronmarmelad, 3-4 dl


  • 3 citroner i skivor (Man kan använda citronerna som låg i flädersaften)
  • 1 dl flädersaft
  • 1 dl socker
  • Melatin, dosera enl förpackning
  • Atamon, dosera enl förpackning

Går bra att dubblera satsen


Skär citronskivorna i små bitar. Koka dem med flädersaft och socker utan lock cirka 10 min, tills marmeladen tjocknar.

Häll i Melatin och Atamon och häll upp på väl rengjorda burkar.



Av Ingela - 2 juli 2009 07:32

Så jobbar jag vidare denna och nästa vecka innan det är dags för en månads semester. Det hade varit skönt att vara ledig i värmen men så är det. Har verkligen kännt för att sitta i trädgården med ett glas vin på kvällarna, men man ska ju upp och jobba dan efter så det får vara. Förhoppningsvis kommer fler chanser.

Tonåringen idkar intensivt sällskapsliv. Hela dagarna (nåja, eftermiddagarna) tillbringas på stranden och i natt har hon sovit över hos en kompis. Jag minns att jag själv var på den stranden i hennes ålder.

Sonen trivs på fritids denna veckan. Alla är där och de kan spela med sina Yugi-kort. Nästa vecka jobbar jag förmiddagar och de är själva på förmiddagen. Tror det ska gå eftersom Tonåringen ändå sover och Sonen tittar på film och spelar TV-spel.

I går kväll var jag och tränade i hettan. Step-styrka. Förutom step-up så hade vi styrka med skivstång. Det var tungt, man fick dricka hela tiden och ändå var man helt förbi när det var slut.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards