Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Ingela - 7 juli 2009 08:21

Denna vecka arbetar jag bara förmiddagar eftersom Sonen inte har någon barnomsorg. Några timmar på morgonen klarar han sig, han tittar ändå på film och spelar tv-spel. Och Tonåringen är ju också hemma, även om hon ligger och sover.

Igår när jag kom hem hade jag svårt att varva ner när vi ätit. Jag försökte slappna av ett tag men då kom katten till mig och var enormt kelen och spann jättehögt så det gick inte. Den katten måste vara jätteaktiv på natten för på dagen gör hon inte många knop.

Sen var det mycket att göra. Jag tog hand om min flädersaft, silade och hällde upp. Sen gjorde jag fläder och citronmarmelad. Sen gjorde jag en rabarberpaj. Recept finns upplagda.

Sen plockade jag av min vinbärsbuske och fick en hel liter bär som ska bli saft. Recept kommer. Det var svårt att varva ner!

Sonen har kompisar som är hemma och som han lekte med hela eftermiddagen. Tonåringen var hos en kompis och tittade på film hela eftermiddagen.

Idag hoppas jag att jag kan ta det lugnare och bara koka vinbärssaft. I själva verket tycker jag bäst om att göra ingenting.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards