Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Ingela - 14 juli 2009 19:17

Idag blev det så småningom vackert väder trots morgonens regn och jag åkte ut till badstranden med sonen. Vi åkte till en liten strand som varit min favorit sen barndomen. Till min förvåning var det bara 4-5 sällskap där och riktligt lugnt och skönt. Vattnet var också alldeles klart som jag minns att det var när jag var liten. Då är det roligt att bada även i Östersjön. Det är trist när man inte vet var man sätter fötterna. Jag badade faktiskt själv också, även om det gick snabbt. Sonen sa: När mamma badar så går hon i, doppar sig och säger hu! sen går hon upp igen.

De senaste dagarna har det kommit ett säkert tecken på att sommaren vänder, ett första hösttecken om man så vill. De gäss som har häckat allra längst upp i norr ger sig nu tillbaka söderut. I mina trakter följer de åns dalgång och rastar på betesmarkerna innan de ger sig av mot Torhamns udde för att sen ge sig ut över Östersjön. Det här pågår under någon vecka eller två i mitten på juli. Ibland hör man dem också på nätterna. Nu äe vi mitt i sommaren för mig och det är flera veckor kvar med bad och sol och sitta på terrassen.

Men i morgon är det Harry Potter......

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards