Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Ingela - 25 juli 2009 09:50

Är nu halvvägs i semstern och börjar äntligen komma ner i varv. Har sovit bra i två nätter och äntligen slutat vakna halv fem. Men nu har också tröttheten kommit ikapp mig så jag är helt utslagen. De senaste dagarna har vi gjort några kortare utflykter i närheten med barnen kombinerat med bad. Igår åkte vi ut på öarna, har inte varit där ute på flera år. Vi såg det gamla stenhuggeriet och badade i blåsten. Besökte ett krukmakeri och jag köpte en riktigt dyr mugg som jag har tänkt att ha på jobbet i vinter.

Denna vecka är vi också kattvakter igen. Den ena katten, Simba, verkar ha tagit sig en liten utflykt igen, det händer då och då. Han är borta någon vecka eller två sen är han tillbaka. Idag var också vår lilla Tussa sen till maten och jag hann bli lite orolig och gick en runda i skogen efter henne innan hon kom men nu är hon tillbaka.

Har funderat över höstens träning. Har beslutat mig för att lägga ner alla tempopass med mycket kondition och bara köra teknikpass: Yoga, core, skivstång, styrka och liknande. Konditionen får jag klara med raska promenader. Läste att utbrända personer får rådet att bara gå lugna långsamma promenader, kanske kan sömnen bli bättre. Har tänkt på detta några år med ålderns rätt men när man går på steppassen så hänger man med bättre än de som är hälften så gamla och då fortsätter man ju. Har lagt lite pengar på nya träningskläder nu så att det blir roligare. Funderar lite på hur man ska sköta promenerandet när det blir vinterväglag, får väl simma när det blir för dåligt. Med lite tur blir det inte så farlig vinter här nere.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards