Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Ingela - 5 juli 2009 19:50

Maken har beslutat sig angående det nya jobbet. Han backar. Han säger att det är för att jag tvekar en aning, jag är 90% positiv men det räcker inte menar han. Jag måste vara 100%. Den lilla tvekan är en rädsla att jag själv ska få svårt att få jobb. Jag tycker väl att hade han varit angelägen om det nya jobbet så hade han övertalat mig. Det är väl så kvinnor tänker och fattar beslut. Man vänder och vrider på problem och tar fram för och nackdelar och då syns ju även den lilla tvekan. Män vill fatta beslut direkt och gå på magkänsla. Det kanske jag också hade gjort men jag vill vända och vrida på det. Det är ett problem som inte är lätt och som gäller många: Jag såg i min pappas tidning att en kvinna hade frågat en relationsrådgivare hur hon skulle göra. Jag tycker bara inte om att jag ska ha ansvaret för detta, är det så att han tvekar av någon anledning så borde han kunna stå för det.

 Nu är det som det är och vi får göra det bästa av det.

Av Ingela - 5 juli 2009 10:07

I jordgubbs och flädertid nu när jordgubbarna är lite billigare. Den här marmeladen är mina barns favorit:


Jordgubbs och flädermarmelad

  •  3 liter jordgubbar
  • 9 dl strösocker
  • 1 st väl skäljd fläderblomma (kan finnas små djur på)
  • 3 tsk röd melatin + 1 msk strösocker

Jag brukar också ha Atamon.

Receptet går bra att halvera.

Skölj och rensa 3 liter jordgubbar. Varva dem i en rymlig kastrull med 9 dl strösocker. Lägg också i fläderblomman. Låt dra en timma. Hetta sen upp sakta och rör så att sockret smälter. Koka sakta 5 minuter. Blanda i 1 msk socker blandat med 3 tsk Röd Melatin pektinmedel, och rör ned lite i sänder. Stormkoka 2 minuter. Ta grytan av värmen, ta bort flädern och skumma ytan väl. Slå upp marmeladen på väl rengjorda glasburkar och förvara i kyl eller sval.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards